Wednesday, October 26, 2016

Kenapa saya tidak active dengan Powergold

Bismillah. Assalamualaikum.

Tentang emas.

Ingin saya nyatakan di sini bahawa saya sebenarnya sudah tidak active lagi dgn Powergold. Dah lama tak active sebenarnya. Namun begitu, saya masih ahli Powergold, cume sebagai ahli yang tidak active aje. Account stokist saya ketika bersama Powergold dulu telah saya jual dgn harga yg berpatutan kepada orang yang mahu jadi stokist. Sy hanya simpan account ahli sahaja. Persahabatan bersama rakan-rakan Powergold masih lagi sampai kini. Alhamdulillah. =)

Tahun 2015..saya dapat tahu pasal UEG; Uncang Emas Group. Saya selesa dengan sistem pembelian emas bersama UEG. Boleh buat order emas secara online. Bebila waktu. Tidak perlu lalu stokist or org lain bagai. Sbb saya selesa buat semua pembelian sendiri. Emas boleh dipos atau ambil di pejabat sendiri. Mudah. Jadi saya buat keputusan utk fokuskan pembelian emas melalui sistem UEG aja.

Untuk makluman, UEG merupakan Master Dealer Public Gold. Jadi semua emas dan perak yg dijualbeli dalam sistem UEG adalah emas dan perak Public Gold.

Tidaklah bermakna saya tak beli emas brand lain. Emas emas brand lain pun saya beli juga..kadang-kadang.. asalkan tulen. Emas Powergold tulen. Dan laku bila dipajak. Saya pernah pajak both emas Powergold dan emas Publicgold. Dua dua tulen. Jadi janganlah takut takut ya. =)

Ok itu aja.

Cheers,
Sabrina.

No comments: